Anatomia lui Grey – recenzie serial

Aşadar a venit vremea să fac şi recenzii, nu? Şi cum altfel pot face o mai bună inaugurare a categoriei “recenzii” dacă nu prin prezentarea unuia dintre serialele mele preferate? Anatomia lui Grey este unul dintre primele mele seriale TV pe care le-am văzut. La un moment dat am încetat din a mă mai uita la el, deoarece timpul nu îmi mai permitea, însă în prezent continui cu episoadele, astfel încât să ajung cât mai curând la zi cu acţiunea. Nu intenţionez să fac o recenzie de genul: vai ce serial bun, îl ador etc. Îmi place să fiu imparţial, motiv pentru care încerc o abordare cât mai corectă.

Despre serial

Serialul Anatomia lui Grey a fost difuzat pentru prima dată pe canalul American Broadcasting Company (ABC), la data de 27 martie, 2015. Este unul din serialele televizate cele mai cunoscute în Statele Unite ale Americii, fiind totodată recunoscut drept unul din pionerii show-urilor medicale. În aceeaşi ramură este inclus şi serialul Dr. House, un alt pioner al medicinei televizate. Acţiunea din serialul Anatomia lui Grey se concentrează asupra vieţilor chirurgilor din spitalul Seattle Grace, care caută să îşi ţină în echilibru vieţile atât pe plan profesional, cât şi pe plan personal.

Ştiai că..?

Patrick Dempsey, actorul care îl interpretează pe Dr. Derek Shepperd, iniţial a aplicat pentru rolul lui Dr. House, din serialul cu acelaşi nume? Acesta însă nu a primit rolul şi a dat audiţii pentru rolul unuia dintre cei mai îndrăgiţi chirurgi din Seattle Grace.

Păreri personale

O să recunosc, la început mi-a plăcut foarte mult acest concept de medicină televizată, fiind ceva nou pentru mine, însă în timp i s-a mai dus din farmec, deoarece totul se învârte în jurul unui spital. De ce să mint? Probabil acesta ar fi un alt motiv pentru care încetasem să mă mai uit la serial. Cu toate acestea personajele sunt foarte bine conturate şi provoacă o mulţime de sentimente faţă de trăirile acestora. La un moment dat personajele pot deveni puţin banale sau previzibile, întrucât nu adoptă şi alte stiluri de viaţă faţă de cele care le sunt deja date. Îmi place pe de altă parte faptul că protagoniştii au vieţi foarte complexe. După cum spuneam anterior, acţiunea serialului se concentrează asupra vieţilor chirurgilor spitalului Seattle Grace, însă este urmărit şi progresul protagoniştilor în raport cu alte personaje, astfel toată lumea primeşte un rol suficient de important în Anatomia lui Grey.

Aspect pe care l-am apreciat încă de la primele episoade ale primului sezon a fost faptul că limbajul medical este tradus în termeni cât mai simpli. Astfel, orice persoană ar putea să înţeleagă despre ce este vorba în serial. În acest fel telespectatorii sunt introduşi în serial şi fac parte din echipa medicală care coordonează operaţiile, aflând lucruri noi despre corpul uman şi anatomia acestuia.

În ceea ce priveşte evoluţia personajelor, acestea au parte de nişte evenimente extraordinare de-a lungul sezoanelor, în urma cărora se transformă nemaipomenit de mult. Personal nu pot spune că sunt mulţumit de direcţia în care s-a dus serialul după plecarea câtorva personaje din el, însă trebuie să accept faptul că acţiunea este concepută într-o manieră cât mai realistă, astfel încât personajele apar şi dispar. De această dată voi păsui serialul, dar doar de această dată. Îmi place totuşi faptul că poveştile anterioare din vieţile lor nu destabilizează serialul.

Personajele mele preferate

De această dată voi enumera doar trei personaje, deoarece nu vreau să fac un top şi nici nu mă simt în măsură să aleg dintre toţi cei care fac parte din istoria spitalului Seattle Grace. Aşadar, favoritul meu este, fără doar şi poate, Alex Karev. Acesta a dat dovadă de-a lungul timpului de un comportament imatur şi o atitudine juvenilă în faţa celorlalţi colegi, însă odată ce ajunge să fie cunoscut cu adevărat, devine un om diferit şi capătă o cu totul altă atitudine. Al doilea personaj pe care îl prefer este Miranda Bailey. Fără Miranda întreg serialul ar fi fost foarte anost. Ea este… cum s-ar spune, cireaşa de pe tort! Cred că Miranda Bailey este personajul în jurul căruia se învârt celelalte personaje pe durata întregului serial, iar acest lucru se datorează autorităţii sale şi intelectului său. Cu toate acestea ea devine după ceva timp foarte previzibilă. Şi nu în ultimul rând, al treilea personaj favorit este Richard Webber. Fără “şeful” spitalului, acţiunea din Anatomia lui Grey nu ar fi avut sens. El este pilonul de rezistenţă al spitalului Seattle Grace. Nu trebuie să ai foarte multe motive pentru a-l aprecia pe Richard Webber..

Episodul meu preferat

Chiar dacă nu am reuşit să ajung până la zi cu acţiunea din serial, trebuie să recunosc, în sezonul 7, episodul 18 este preferatul meu. Acesta se numeşte “Song beneath the song” şi este un altfel de episod. De această dată toţi membrii echipei medicale din Seattle Grace sunt implicaţi într-un musical. “Song beneath the song” este, zic eu, un episod menit să facă o pauză de la rutina zilnică a personajelor, intrând într-o lume mai puţin cunoscută din Anatomia lui Grey.

Citatul preferat

“Meriţi să fii cu cineva care te face fericit, cineva care nu îţi va complica viaţa. Cineva care nu te va răni.” Derek Shepperd

Spre final..?

Spre final nu mai am foarte multe de zis. În afară de faptul că serialul este unul dintre preferatele mele, de asemenea este responsabil pentru faptul că aproape am vrut să dau la medicină (ştiu, o nebunie, nu?), ce altceva aş mai putea zice? I-aş da nota 8.9 din 10, deoarece mai are unele scăpări pe alocuri care ar fi putut fi corectate, însă Anatomia lui Grey este şi va rămâne pentru totdeauna un serial de suflet pentru mine.